top of page
  • rpevzne

כל הילדים אוהבים בריכה! מה, לא? 🤔

זה נשמע לנו כל כך מובן מאליו שילדים נהנים להיות במים ולשחות ולהשפריץ ולשחק, במיוחד בקיץ כשחם כל כך ובמים נעים... אך מסתבר ששום דבר לא מובן מאליו.


הבן שלי, למשל, לא נכנס לבריכה מאז שהיה בכיתה ג' – למה? כי כל פעם שנכנס למים, היה אחר כך מלא בנזלת ועם פנים נפוחות במשך כ-3 ימים, וזה היה מספיק לא נעים שהתחיל לסרב.

האמת שלא הלכנו עם זה לרופא כי היה גם כך ברור לנו שזה על רקע אלרגי – הרי זאת לא היתה האלרגיה הראשונה במשפחה, והבנו כבר שעם אלרגיות אין יותר מדי מה לעשות חוץ מלהרגיע סימפטומים בעזרת תרופות - לפחות זה מה שאמרו לנו הרופאים - אז וויתרנו על בריכות.


כמה שנים אחר מכן (הוא כבר היה בן 14), היכרנו את שיטת אייפק והבנו שאשכרה ניתן לבטל אלרגיות, ללמד את הגוף לא להגיב לאלרגנים וכך להשתחרר מתגובות היתר הלא רצויות האלה, וזה כמובן שינה את התמונה.

אז אני עוד לא ידעתי לטפל - עברנו טיפולים אצל עדי שאנן, מפתח השיטה.


כשהתחלנו טיפול לבן שלי, המטרה העיקרית היתה להשתחרר מאסתמה ולהקל על בעיות קשב וריכוז. הבריכה לא היתה בעדיפות גבוהה אלא משהו כזה "על-הדרך" – אם כבר עושים טיפול ואפשר, אז נטפל גם בזה.


מתישהו הגיע הזמן לטפל בנושא הבריכה. הנושא הוגדר ככלור (כצפוי) אבל גם "מי בריכה" כי מסתבר שיש תקן של איזה כמיקלים מותר שיהיו במים של בריכות, ושזאת רשימה שלמה, לא רק כלור.


בדיוק התחיל הקיץ, אז יופי – יוכל סוף סוף ליהנות מבריכה! 🤗

הלכנו כולנו לבריכה, הזמנתי את הבן שלי לשחות איתי – נכנסנו למים, זאת היתה בריכה יפה, גדולה – אחרי חצי בריכה הבן שלי יוצא מהמים ומתחיל להקיא! 😱


איזה באסה! מה זה צריך להיות עכשיו?!

היה נזלת, עכשיו הקאות – מה, החמרנו את המצב?

לא ידעתי איך לאכול את זה. 🤔


לאט לאט הוא נרגע, בינתיים ישב לו בצד להתאושש, ואני שיחקתי עם הבת שלי בבריכה אחרת, לא ממש רדודה אבל שהיה אפשר לעמוד בה, ושהיו בה כל מיני מתכנים כיפיים, זרמים וכאלה.

באיזה שלב הוא מצטרף, אני עוקבת אחריו בחשדנות ושמחה לראות שהוא לא מקיא שוב. להפך, הוא משחק בכיף, קופץ, משפריץ, מכניס ראש למים, שוחה נגד הזרם, צוחק, מתבדח...


אחרי זמן מה אנחנו יוצאים, ופתאום הוא אומר: אמא! אני: מה? הוא: אין נזלת! אני מסתכלת עליו: באמת אין נזלת, הפנים שלו רגילות, לא נפוחות... אולי בכל זאת הטיפול עבד? אבל מה עם ההקאות? 🤔


בהמשך עשינו ניסיונות: הוא היה במים הרבה, ולא הופיעה נזלת. עוד שהיה במים שהיה יכול לעמוד בהם, גם הקאות לא היו. ברגע שנכנס למים עמוקים, התחיל להקיא.


כתבנו לעדי. הוא לא היה מופתע. כתב שהטיפול לכלור ומי בריכה נקלט – לכן אין נזלת.

ההקאות קשורות לקיבה, וקיבה זה חרדות (רפואה סינית) – שכנראה מתישהו רכש גם חרדה ממים עמוקים – כשנגיע לטיפול, נטפל גם בזה. וכך היה, ומאז גם ההקאות הלכו לעולמם. 👍🥳


מאז הילד כבר הפך לחייל והשתחרר, ואני למדתי לטפל בשיטת אייפק, הפכתי קודם למטפלת מוסמכת ואז למטפלת בכירה, ועזרתי כבר להרבה אנשים להשתחרר מאלרגיות ורגישויות יתר. 😊

תופעות אלרגיות באות בהרבה צורות ולאין ספור גורמים, אך העיקרון משותף לכולן - וכן, ניתן לטפל ולהחזיר את החופש 🤗

אז אם גם הילד שלכם סובל מנזלת וגירודים אחרי מי הבריכה, מוזמנים ליצור קשר, כי לכל ילד מגיע ליהנות ולכייף בבריכה... 😊🌺


Picture by Juan Salamanca on Pexels


טיפול אייפק יכול לבטל אלרגיה לכלור ולהחזיר לילד את הכיף בבריכה
לכל ילד מגיע ליהנות בבריכה - ללא אלרגיה

8 views0 comments
bottom of page